tisdag 10 mars 2015

Sports day

I fredags hade min skola sports day vilket är som en friidrottsdag men mycket större. Skolan är indelad i fyra elevhem, Dugan (blå), Hindmarsh (gul), Pflaum (röd) och Lee (grön), som tävlar mot varandra. Jag är i Dugan. Man tävlar i friidrotterna, dragkamp och olika stafetter. Det finns också i lite ovanligare saker som tractor pull. Det går ut på att åtta personer drar en traktor i ett rep så fort de kan över en linje (bekräftelse på att jag bor på landet). Förutom tävlingsmomenten så klär alla ut sig i sitt lags färg. Många lägger ner mycket tid på sina kostymer. 



Mitt elevhem



Jag vill bara förtydliga att jag är en smurf

Även många av lärarna tar utklädningen väldigt seriöst. Några hade samordnat med väldigt fina krit-dräkter. 


Lady Loki och Thor
Någon gav dem svärd...

En mycket skrämmande joker!


Alice i underlandet med tillhörande katt.

Robin och Harley Quinn från Batman


Det här året vann Pflaum, något som nästan alla var glada för eftersom det var första gången sedan 1982. Mitt lag vann förra året och kom på andra plats i år. Jag hade väldigt roligt men var helt slut resten av helgen och jag har inte haft så mycket träningsvärk på över ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar